Raperzy czytają #34 - Hex One

English version of Hex One's text below the Polish one.

Nasz dzisiejszy gość stanowi połowę amerykańskiego duetu Epidemic, współtworzonego przez z Tek-nitionem. Na chłopaków natknąłem się gdzieś przypadkowo w sieci, trafiając na newsa o ich wówczas najnowszym kawałku - "One Life". Strasznie zajarałem się klimatem tej produkcji, dlatego zacząłem sprawdzać resztę materiału na YouTubie duetu. Całkiem niedawno pojawił się ich świeżutki krążek, "Somethin' For The Listeners", który możecie sobie swobodnie przesłuchać choćby na Spotify, jak również nabyć pod postacią CD lub winyla. Zdecydowanie polecam sprawdzić, to naprawdę porządne, podziemne wydawnictwo.

Cóż zaś ta czytająca połowa Epidemic ma do powiedzenia w kwestiach książkowych?

Pomimo tego, że przeczytałem więcej niż tylko kilka książek, nigdy nie byłem jakimś zagorzałym czytelnikiem. Przypominam sobie, iż w dzieciństwie sięgałem po konkretne pozycje, by po prostu znaleźć materiał do rymowania. Nie było w tym jednak żadnego szczerego zainteresowania literaturą. Przynajmniej do czasu przypadkowego sięgnięcia po "Al Capsella Takes A Vacation" J. Clarke, w wieku około 14-15 lat, dzięki której zrozumiałem, jaką przyjemność może sprawiać czytanie. Była to krótka pozycja, ale musiała na mnie pozytywnie zadziałać, skoro nawet dziś ją wspominam

Po tym sięgałem po różne powieści, by ostatecznie skupić się tylko na tytułach non-fiction. Zacząłem zdobywać wiedzę na liczne tematy, jak natura świadomości, szczęście, psychologia czy astronomia. Zabrałem się za różnego rodzaju poradniki oraz pozycje pomagające w motywacji. Jeśli miałbym coś polecić, byłby to któryś z tego typu tytułów. To świetne uczucie, gdy człowiek odkrywa swój potencjał i wykorzystuje go w życiu. Przeczytałem masę takich książek, są jednak wśród nich dwie ostatnio przeze mnie przeczytane, które chciałbym zarekomendować.

Mowa o "Sway: The Irresistible Pull of Irrational Behavior" Ori Brafmana i "Matematyka niepewności. Jak przypadki wpływają na nasz los" Leonarda Mlodinowa. Czytałem je obie jednocześnie i było w nich zaskakująco wiele interesujących i zbieżnych tematów. To dobre pozycje dla każdego, kto chce osiągnąć sukces w swym życiu i jako wschodzący artysta wiele z nich wyciągnąłem. Nie wgłębiając się zbytnio w detale zawartości tych książek, zmieniły one moje postrzeganie na drogę do sukcesu i wskazały mi niebezpieczeństwa, jakich należy unikać.

English version:

Although I've read more than just a couple of books in my life, I've never really been much of an avid reader. When I was very young I recall picking up certain books just for the purpose of finding material to rhyme about. However there was not much interest beyond that. It wasn't until I randomly picked up a copy of J. Clarke's "Al Capsella Takes a Vacation" at around age 14-15 that I realized what a true pleasure reading can be. It was a short read but it must have had a positive impact on me seeing as I still remember it to this day.

After that I did pick up plenty of fiction titles but eventually began reading exclusively non-fiction. I started learning about broad topics like the nature of consciousness, happiness, psychology, and a lot of astronomy. I then became a frequent reader of self help books, or books which bring out of you a certain drive or motivation. If I would recommend anything it would be those in that genre. Something truly great happens when a person realizes his or her potential and puts that into action within their lives. With that being said, although I've read many of them, I'm going to recommend the two most recent ones which really spoke out to me.

The titles are "Sway: The Irresistible Pull of Irrational Behavior" by Ori Brafman, and "The Drunkards Walk: How Randomness Rules Our Lives" by Leonard Mlodinow. I read both simultaneously and surprisingly there were many intriguing and interconnecting themes. They is a very good read for anyone trying to reach a successful point in their lives, and as an up-and-coming artist I took a lot from both. Without being so detailed as to give away all the contents of the books, they basically changed my perception of the path to success and showed me dangerous pot holes to avoid along the way.

PS. Jeśli podoba Ci się akcja "Raperzy czytają", zalajkuj facebookowy fanpage bloga, by być na bieżąco z jej następnymi odcinkami oraz resztą notek.

0 komentarze: