T-Mobile nie zagrało dobrze

No to mamy kolejną aferą w polskich internetach. Wczoraj, w godzinach wieczornych, T-Mobile wrzuciło na swój facebookowy fanpage pewną infografikę. Oficjalną infografikę, zaznaczmy. Nie zrobioną przez żadnego fana, ale prawdopodobnie wprost na zlecenie operatora. Została ona wymierzona w Play. Nie mam kompletnie nic wspólnego z żadną z tych dwóch sieci, do tej pory miałem okazję korzystać jedynie z usług Plusa oraz Orange. Ale gdy na pierwszy rzut oka spostrzegłem, że T-Mobile atakuje Play, od razu pomyślałem: "spieprzyliście to Panowie".

Pomińmy fakt danych wrzuconych do wspomnianej grafiki. Prawdopodobnie sami już ją sprawdziliście i dobrze wiecie, o co chodzi. Pewnie nawet T-Mobile ma rację. Niestety, nawet jeśli tak jest, to infografikę tę można uznać co najwyżej za strzał w stopę. Spytacie może: "dlaczego?". Już pędzę z odpowiedzią.

Zacznijmy od sytuacji samych prowodyrów wczorajszej afery, czyli T-Mobile właśnie. Może to ja śledzę "złe" strony w sieci, może to ja mam "złych" znajomych, ale w swoim otoczeniu zauważam największą krytykę skierowaną właśnie w stronę dawnej Ery. Ludzie narzekają, komentują, tworzą o firmie złą opinię w sieci. I chcą się przenosić do innych operatorów. A wiecie jaka wtedy pada odpowiedź?

"Przejdź do Playa". Tak, najmłodszy operator komórkowy w Polsce (chyba, że liczy się ten cały Virgin) zdobył sobie w bardzo krótkim czasie sławę wśród ogromnego targetu. Pomimo słynnej zmowy między T-Mobile, Orange oraz Plusem, mówiącej o nakładaniu większych opłat na rozmowy i smsy do Playa. Pomimo bycia młodziakiem na rynku. Fani tak lubią swojego nowego operatora, że nawet... sami stworzyli odpowiedź na infografikę T-Mobile. Taką, mówiąca więcej pospolitemu Kowalskiemu niż twór ludzi, którzy sami sprowokowali całą aferę.

Ja rozumiem, że panowie w garniakach z T-Mobile zdenerwowali się, że Play tak dobrze sobie radzi. Że nie udało im się razem z innymi operatorami usunąć beniaminka z rynku. Ale żeby rzucać się na firmę posiadającą najwierniejszych fanów, będąc samemu firmą najbardziej hejtowaną? Ktoś tam na górze popełnił duży błąd tworząc taką infografikę. I choć T-Mobile nigdy mi nic złego nie zrobiło, to trzeba powiedzieć wprost, że tę akcję spieprzyli. Długo może za nimi chodzić jej cień.

1 komentarz:

  1. Za to mi jaszcze Era trochę złego zrobiła,jaszcze za czasów jak w tej sieci byłem z konta potrafiło znikać po kilkadziesiąt złotych, a operator na zgłoszenia nie reagował...

    OdpowiedzUsuń