Raperzy czytają #43 - RaizaBiza

English version of RaizaBiza's text below the Polish one.

Mieliśmy już w "Raperzy czytają" dwójkę zawodników z Ameryki, teraz zaś czas na odwiedziny jeszcze innego kraju. Konkretniej - Nowej Zelandii. Mieszka tam bowiem nasz dzisiejszy gość, RaizaBiza, który - swoją droga - pochodzi jeszcze z innego miejsca, bo z Rwandy. Do tej pory nagrał on trzy naprawdę dobre longplaye na przepięknych, samplowanych bitach. Najnowszy z nich nazywa się "Winter Solace" i zdecydowanie pasuje do zimowego klimatu, który już wkrótce zapanuje w Polsce. Co zaś najlepsze, wszystkie albumy dzisiejszego gościa możecie pobrać za darmo z jego bandcampa. Naprawdę warto sprawdzić.

Co zaś RaizaBiza ma do powiedzenia w kwestii książek?

Zawsze lubiłem czytanie, nawet będąc młodym chłopakiem. Nauczyło mnie ono sztuki opowiadania historii. Nauczyło, jak tworzyć świat, który narodził się w Twojej wyobraźni. Jak pamiętam, pierwszą książką, którą przeczytałem, był "The Silver Sword" Iana Serrailliera. Kiedy czytałem ten tytuł, zostałem zabrany na nową planetę i wtedy zrozumiałem, że świat jest naprawdę ogromnym miejscem.

Od tamtego czasu czytałem książki związane z różnymi środowiskami i przedmiotami. Przeszedłem przez fazę czytania biografii, kiedy nauczyłem się wiele o ludziach, którzy ukształtowali naszą planetę. Byli to np. Nelson Mandela, Malcolm X. A nawet Bill Clinton. Ktokolwiek, kogo mogłem znaleźć.

Dziś czytam książki, które inspirują nowe idee i filozofie. Ostatnio przeczytałem "Mechaniczną pomarańczę" Anthony'ego Burgessa. Aktualnie zaś czytam książkę "1984" George'a Orwella.

Wydaje mi się, że czytanie to ważna część życia każdego artysty. Otwiera ono umysł na nowe rzeczy, nowe idee. A o to przecież chodzi w wyrażaniu sztuki.

English version:

I've always enjoyed reading, even as a young boy. It taught me the art of story telling. It taught me how to create a world that is born in your imagination. The first book I remember reading was called, 'The Silver Sword', by Ian Serraillier. When I was reading that book, I was taken to a new planet, and that was the moment that I realised that the world is a big place.

Since then, I have read books with different backgrounds and subjects. I went through a phase of reading biographies, where I learnt more about the people who shaped the planet. People like Nelson Mandela, Malcolm X. Even Bill Clinton. Whoever I could find.

Today, I read books that inspire new ideas and philosophies. I recently read 'A Clockwork Orange' by Anthony Burgess. And I am currently reading the George Orwell book '1984'.

Reading is an important part of any artists life, I believe. It opens the mind to new things, new ideas. And that is what the expression of art is about.

PS. Jeśli podoba Ci się akcja "Raperzy czytają", zalajkuj facebookowy fanpage bloga, by być na bieżąco z jej następnymi odcinkami oraz resztą notek.

2 komentarze:

  1. Dawaj Eripe w następnym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinien się pojawić odcinek z nim w najbliższej przyszłości :)

      Usuń