Raperzy czytają #31 - Quebonafide

Dzisiejszym gościem "Raperzy czytają" jest autor jednego z najlepszych, moim zdaniem, tegorocznych krążków w polskim rapie. I choć Quebonafide tworzył wcześniej inne materiały, to dopiero "Eklektykę" możemy chyba uznać za prawdziwie mocarny krok w jego karierze. Jeśli miałbym wybrać najlepszego reprezentanta rodzimego niuskulu, na pewno i Kubę wziąłbym pod uwagę. A jak już sprawdzicie jego płytę, posłuchajcie też starych rzeczy i kozackich występów freestyle'owych.

Co zaś Quebonafide poleca do poczytania?

Jeśli akurat nie oglądam/nie słucham, to uprawiam najprostszą (dla mnie) formę relaksu, czyli czytam. Książki mi od długiego czasu pochłaniają sporą część budżetu i mogę się pochwalić całkiem pokaźną kolekcją. Gust jak w przypadku pozostałych imponderabiliów mocno eklektyczny. 

Jeżeli chodzi o moją biblioteczkę i upodobania czytelnicze, to sporo Łysiaka - ulubione pozycje to "Satynowy Magik" i świeżo przeczytana "Cena". Jeszcze więcej filozofii, która już mi trochę zbrzydła, ale było nie było, klasyki przeczytane. Sporo biografii, między innymi Depp, Dylan, Tyson, Maradona. Jakieś kryminały z przeceny, "25 godzinę" Davida Benioffa rekomenduję. Fantasy, sci-fi z czasów małolackiej zajawki - Lovecraft obok Paoliniego, taka wariacja. 

Z rzeczy, które kupiłem i przeczytałem bez męki, na szybkości polecam: "Boga Urojonego" Richarda Dawkinsa, "Wszyscy Byli Odwróceni" Marka Hłaski, "Ciało Obce" Rafała Ziemkiewicza. Poza tym mam masę jakichś dziwnych książek, które przeczytałem i mi się podobały, ale których spropsowania "na forum" bym nie zaryzykował. Biblię ostatnio sobie przeczytałem i w sumie trochę mnie wzbogaciła, ale jest lekko stronnicza. 

W najbliższym czasie planuję trochę historii poczytać i poodkurzać wiedzę. Nie lubię książek trudnych do odkodowania albo jakoś przesadnie oderwanych. Na pewno pominąłem tutaj przynajmniej z 50 mądrych rzeczy, które powinienem polecić ludziom, ale cóż - demencja. Dzięki!

PS. Jeśli podoba Ci się akcja "Raperzy czytają", zalajkuj facebookowy fanpage bloga, by być na bieżąco z jej następnymi odcinkami oraz resztą notek.

4 komentarze:

  1. dobry blog! pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat czegoś takiego było mi trzeba. Propsy i mam nadzieję, że seria będzie trwać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra robota, pozdrawiam w 2k16

    OdpowiedzUsuń