Pokemony w wersji MMO

Jeśli miałbym wskazać serię gier, której poświęciłem w swym życiu najwięcej czasu, byłoby to chyba... "Pokemony". Mówię tu oczywiście o kultowych eRPeGach wydawanych na przenośne konsole Nintendo, począwszy od "Green" z GameBoya, po najnowsze części z 3DSa, czyli "X" i "Y" (ich premiera planowana jest na październik bieżącego roku). Najciekawszym jest fakt, że tak naprawdę nigdy żadnego sprzętu od Wielkiego N nie miałem i wszystko przechodziłem na windowsowych emulatorach. Któż tak jednak w Polsce nie robił. Oczywiście mówię o osobach, które wiedziały, że "Pokemony" zaczęły się nie od dość "dziecinnego" anime, a właśnie czarno-białej gry.

Ach, te wspomnienia. Chyba jedne z najlepszych związanych z branżą gier wideo. A ostatnio znów zaistniały one w mej głowie przez nietypowe znalezisko. Coś, na co czekałem wiele, wiele lat - "PokeMMO". Gdy zobaczyłem tytuł., serce od razu zaczęło mocniej bić. Serio, serio. Szybkie kliknięcie w link i już wiedziałem, co będzie zajmowało mój cenny czas w najbliższych dniach. A może i tygodniach? Zaczynam się bać.


"PokeMMO" jest dokładnie tym, czego można się spodziewać po przeczytaniu dotychczasowej części tej notki - tak bliskim mi RPG przeniesionym w świat internetów. Fani serii postanowili wziąć odświeżoną wersję chyba największego klasyka serii, czyli "Red" i wrzucić do niej elementy sieciowej rozgrywki. Możemy więc spokojnie ukończyć ponownie całą przygodę w regionie Kanto (czyli tym pierwszym, skąd pochodził Ash z anime), a do tego bawić się z innymi osobami. Jest możliwość wyzwania gracza na pojedynek, globalny czat, łatwa wymiana stworków (nareszcie!) oraz kilka innych tego typu funkcji.

I na tym się chyba nie skończy, bo aktualna wersja gry oznaczona jest wciąż jako Alpha. I choć oznacza to sporadyczne lagowanie, niezbyt stabilnie działający program i inne tego typu problemy, to jednak bawić się wygodnie można. A co do tego potrzebujemy? Programu "PokeMMO" oraz pliku z grą "Fire Red" w wersji amerykańskiej. Jeśli chcemy mieć kilka dodatkowych pierdół, w stylu możliwości podążania za nami jednego Pokemona, przydadzą się również ROMy z "Soul Silver" i "Heart Gold".

Cóż mogę jeszcze powiedzieć? Idźcie po prostu grać. Ja też idę. Wspomnienia wracają. A poniżej pozdrawiają Was mój seksowny, pikselowaty bohater i jego równie seksowny Charmeleon.

(kliknij na zdjęcie, by zobaczyć je w oryginalnym rozmiarze)

7 komentarzy:

  1. W końcu będę mogła ewoluować Kadabrę i inne upragnione poki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Grałem ._. NERD

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak wlaczyc to ? :P Moze ktos opisac? :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ściągasz klienta "PokeMMO" i wrzucasz do folderu "roms" rom z "Pokemon Fire Red".

      Usuń
    2. Tylko gdzie te pokemon fire red?

      Usuń
    3. Poszukaj info na jakichś stronach o emulatorach GameBoya.

      Usuń
  4. Może nie jest to gra mmo, ale zapewne da graczom wiele radości, zapraszam: http://www.pokewalki.pl
    mój nick: Poke_maniak

    OdpowiedzUsuń