Raperzy czytają #92 - Dzielny (+ konkurs)


Jak zdobyć uznanie wśród hip-hopowej braci? Moim zdaniem - należy się przede wszystkim wyróżniać z tłumu tak samo brzmiących młodziaków, aspirujących do zostania kolejnymi gwiazdami polskiego rapu. Wszystko wskazuje na to, że dzisiejszy gość akcji "Raperzy czytają", Dzielny, idzie w dobrym kierunku, by taką wyrazistość uzyskać. Wypuścił on właśnie swój najnowszy album, "Zero Kelvina" i czuć tu zdecydowanie muzyczny "pomysł na siebie".

Płytę możecie przesłuchać TUTAJ, a także wygrać ją w konkursie, na temat którego info znajdziecie na samym dole. Tymczasem sprawdźmy, co Dzielny ma do powiedzenia na temat książek...

Kiedy byłem dzieckiem, mocno stroniłem od książek - mimo motywacji rodziców, bo zarówno matka jak i ojciec dużo czytali. W wieku młodzieńczym, a dokładniej, kiedy pykło mi 16 lat, choć nie był to do końca świadomy wiek na lekcję psychologii, postanowiłem przeczytać "Potęge podświadomości" Josepha Murphy'ego. Książka zrobiła na mnie duże wrażenie - uświadomiła, że wszystko zależy od naszej podświadomośći i tego, jak chcemy żyć. Dziś rozumiem to jeszcze inaczej, wiek zrobił swoje. Mógłbym rozwinąć ten wątek dalej, bo pozycja ta ma ogromny potencjał, ale zostało jeszcze kilka innych ciekawych pozycji do opisania. 

Następnie w moje dłonie wpadła książka o pewnej hip-hopowej historii. Konkretniej - historii Paktofoniki. Tak, jej tytuł to "Jesteś Bogiem" ale książka ta zrobiła na mnie większe wrażenie niż film. Jest bardziej szczegółowa, niektóre wątki z filmu były nie do końca klarowne, nie do końca prawdziwe. Polecam przeczytać wszystkie 312 stron, moim zdaniem naprawdę warto. 

Kiedy drugiego stycznia bieżącego roku ukazał się mój projekt "Nie czeka nikt na mnie EP", byłem w połowie czytania kolejnej wyjątkowej biografii. Mowa tutaj o "Jay-Z. Król Ameryki". Książka opisuje amerykański sen w wielkim stylu - chyba każdy z nas jest świadomy, ile ta postać wniosła do muzyki. Dawno nie czytałem czegoś tak dobrego, to kolejna obowiązkowa pozycja dla fana rapu.

Mógłbym spokojnie na tym zakończyć, bo - będąc szczerym - nie było tego aż tak wiele. Błędy młodości są dopiero nadrabiane, trzeba było czytać, a nie tylko pisać teksty. (śmiech). 

Jednak kiedy kończyłem "ZERO KELVINA" Mixtape, a dokładnie jakieś 2 miesiące temu, byłem na początku czytania o tajnym świecie Roberto Saviano. Opisuje on drogę i działanie karteli narkotykowych od Południowej Ameryki po Europę. Wywiady z pierwszej ręki, które dla wielu będą wstrząsające, historia prawdziwa, której nikt inny nie opisał. Jeśli ten świat był dla Ciebie zakazany, niedostępny - śmiało, możesz sam to zmienić. Wystarczy sięgnąć po "Zero zero zero. Jak kokaina rządzi światem".

Na koniec chciałbym napisać, że zdecydowanie żałuję, że moja przygoda z literaturą zaczęła się tak późno. Ciągle jednak powtarzam sobie: "lepiej późno niż wcale"! Ciągle jednak żałuję, i cały czas wyszukuję ciekawych pozycji dla siebie. "Retusz" Kuby Witka jest moim najnowszym zakupem. To książka autorstwa rapera znanego jako Tusz na Rękach. Jego "Zaburzenia" to muzyka, która nie jest mi obca - muzyka, która może Ci się nie podobać, ale nie możesz nazwać jej słabą. 

"Retusz", jak piszę autor, jest podróżą w jedną stronę, w której przestajesz poznawać się w lustrze. Jesteś widzem czy cały czas masz wpływ na swoje życie? Pytanie zostawiam już tobie, drogi czytelniku. Ja natomiast zaczynam wgłębiać się w przygodę spisaną w tej książce. 

Dziękuje Mikołajowi za tę akcję, do usłyszenia!



Ja z kolei dziękuję Dzielnemu za udział w akcji, a na koniec biorę się za wyjaśnianie zasad wspomnianego wcześniej konkursu. Do zgarnięcia jest jeden egzemplarz "Zera Kelvina". Co zrobić, by go dostać? Odpowiedzieć na jedno, okolicznościowe pytanie: "Jaki rap kawałek najbardziej nadaje się na Boże Narodzenie?". Ślijcie wasze propozycje na majkonmajk[małpa]outlook.com. Płyta poleci do autora najciekawszej (moim zdaniem) odpowiedzi.

Propozycje można słać do wtorku, 22 grudnia, do godziny 23:59. Czasu wyjątkowo mało, ale wszystko po to, by zwycięzca konkursu dostał swoją nagrodę jeszcze pod choinkę.

Powodzenia!

Jeśli podoba Ci się akcja "Raperzy czytają" i chcesz być na bieżąco z nią oraz resztą postów na blogu, polub jego facebookowy fanpage i dołącz do subskrypcji mailowej :)

1 komentarz:

  1. Saviano wciąż pozostaje moim wielkim czytelniczym brakiem, muszę go w końcu nadrobić.

    OdpowiedzUsuń