Raperzy czytają #55 - Chester

Przed Wami kolejny odcinek serii "Raperzy czytają". Tym razem parę słów na temat książek postanowił podrzucić Chester, reprezentant Krakowa i okolic. Jego ostatni materiał nosi tytuł "Nieopatentowane patenty" i zawiera dziesięć utworów, pełnych w szczególności niezłych punchline'ów. Na featuringach między innymi członkowie Patokalipsy, w tym Eripe. Wcześniej Chester wydał również między innymi album zatytułowany "Poezja chodnika".

Co zaś dzisiejszy gość ma do powiedzenia na temat książek?

Jako dzieciak pochłaniałem książki jak rosyjska biedota butapren. Później, przez krzywdzący system edukacji, trochę osiadłem na laurach. Mówię o systemie, który wymusza terminy w jakich książki (które notabene są zazwyczaj źle dostosowane do wieku) mają być przeczytane.

Jak ze wszystkim, z muzyką, filmem, ciężko byłoby mi wybrać jedną, najlepszą książkę. Jednak ogromne wrażenie zrobiła na mnie powieść "Zabić drozda" autorstwa Harper Lee. Pozycja przedstawia problem rasizmu w Stanach w okresie Wielkiego Kryzysu. Nie będąc zbyt oryginalny zapewne, jednak trzeba wspomnieć o klasycznych seriach Tolkiena, Dana Browna, Rowling czy "Gwiezdnych wojnach". Przeczytałem też sporo pozycji z japońskiej literatury autorstwa Harukiego Murakamiego, gdzie można znaleźć specyficzny styl pisania oraz obrazowanie realiów Japonii. 

Ostatnimi czasy zapoznałem się z niemal całym repertuarem Bukowskiego i czyta się go świetnie. Szczególnie "Kobiety", gdzie poglądowo raczej się nie zgadzam, jednak pod względem pisarstwa jest to majstersztyk. Zaliczyłem też fantastykę Sapkowskiego czy kryminały Agathy Christie.  Z upływem czasu wracałem do wcześniej lekceważonych utworów - czy to "Procesu" Kafki, czy powieści Gombrowicza (sięgnąłem nawet po Marka Hłasko), które z biegiem czasu nabrały nowych znaczeń i przesłanie stawało się klarowne. 

Wiem, że nie jest to obszerna wypowiedź, jednak czytam, kiedy naprawdę czymś się zajaram i wtedy oddaję się książce całkowicie. Powoli się to zmienia i staram się czytać coraz więcej - może za rok, kiedy będę się miał wypowiedzieć, będziecie mieli lepsze źródło do zaczerpnięcia inspiracji.

Pozdrawiam!

Jeśli podoba Ci się akcja "Raperzy czytają" i chcesz być na bieżąco z nią oraz resztą postów na blogu, polub jego facebookowy fanpage i dołącz do subskrypcji mailowej :)

1 komentarz:

  1. Zabiscie ziommekk. Ja nie czytam i tez czuje się dobrze

    OdpowiedzUsuń