Raperzy czytają #60 - Neile

Kolejny okrągły, tym razem sześćdziesiąty już odcinek serii "Raperzy czytają". W nim zaś zawodnik z Koszalina, Neile. Nagrywa on już od kilku lat, wypuszczając między innymi album "Blues od dnia narodzin" w ramach akcji MaxFloLab. Obecnie raper jest natomiast związany z SB Mafiją i dość regularnie wypuszcza nowe kawałki w serii "Kick" (swoisty odpowiednik "Ciachów" Tomba). Wystąpił gościnnie między innymi u Quebonafide w kawałku "Kostka Rubika".

Co zaś Neile ma do powiedzenia na temat książek?

Cześć. Pomijając baśnie, które towarzyszyły mi w dzieciństwie i lektury z czasów szkolnych, których raczej starałem się unikać, przez długi czas czytanie nie należało do moich ulubionych zajęć. Nie było to spowodowane ignorancją czy niechęcią do poszerzania horyzontów, jednak do pewnego okresu moje priorytety wyglądały nieco inaczej. Jakieś książki oczywiście pojawiały się na moim celowniku, ale niezbyt często. Pamiętam "Dobrego złodzieja przewodnik po Paryżu" Chrisa Ewana, "Kod Leonarda Da Vinci" Dana Browna i jakieś rzeczy od Bukowskiego.

Sam z siebie sięgnąłem po książki dopiero, kiedy poszedłem na studia. Chciałem poszerzyć nieco wiedzę na tematy związane z ezoteryką i ogólnym rozwojem duchowym. Zacząłem zagłębiać się w tematykę karmy, kabały, medytacji, świadomego snu czy podróży astralnych. W pewnym momencie poszedłem w to aż za bardzom zaniedbując inne płaszczyzny życia. Z rozwoju duchowego przeniosłem swoją uwagę na rozwój osobisty. Duży wpływ miało na mnie "Możesz uzdrowić swoje życie" Louise L. Hay. Myślę, że można w tej książce znaleźć praktycznie wszystko, co trzeba wiedzieć o życiu i jak nim pokierować, by było jak najlepsze. Przejawiały mi się też jakieś tytuły od Osho, Dalajlamy i większość rzeczy od Paulo Coelho. Część jego tytułów czytałem po kilka razy. Zdarzało mi się czytać kilkakrotnie (i dalej zdarza) "Potęgę podświadomości" Josepha Murphy'ego, "Myśl i bogać się" Napoleona Hilla czy "Sekret" Rhondy Byrne.

Z ostatnio czytanych rzeczy to "Prawo odwagi" Roberta Greene'a i 50 Centa, "Manifest rewolucji wewnętrznej" od Barefoot Doctor, "Pieniądze i prawo przyciągania" Esther i Jerry Hicks oraz kilka innych rzeczy. Książki, które będę czytał w najbliższym czasie to "Wykorzystaj potęgę podświadomości w pracy" Josepha Murphy'ego, "Odwaga nadziei" Baracka Obamy i "Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus" Johna Graya, przez którą mam nadzieję kiedyś przebrnę. Z książkami mam tak, że albo czytam dużo, albo praktycznie wcale. Ostatnio mniej czytam z braku czasu. Nie wymieniłem tutaj wielu książek. Tak czy inaczej musiałem sobie poprzypominać tytuły, bo nie mam do nich pamięci. Pozdrawiam!

Jeśli podoba Ci się akcja "Raperzy czytają" i chcesz być na bieżąco z nią oraz resztą postów na blogu, polub jego facebookowy fanpage i dołącz do subskrypcji mailowej :)

2 komentarze:

  1. "sekret"...mega ciekawa ksiązka polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Potęga podświadomości" i "Myśl i bogać się" tak samo! Trzeba sprawdzić resztę

    OdpowiedzUsuń