Raperzy czytają - na półmetku

W tym tygodniu nie będzie typowego odcinka "Raperzy czytają". Zamiast tego, jako że akcja dotarła już do połowy swojego zamierzonego celu, postanowiłem przygotować krótkie podsumowanie tych pierwszych pięćdziesięciu epizodów.

Przyznam szczerze, że jestem bardzo miło zaskoczony postawą wielu raperów, którzy z ogromnym entuzjazmem przyjmują zaproszenie do tej serii. Spotykałem się często nie tylko z komentarzami typu "super pomysł!", ale i bywało, że artyści przyznawali się do śledzenia akcji od dłuższego czasu. Było to miłe i napawało optymizmem. Tym bardziej, jeśli ostatecznie szło za takim nastawieniem samo podesłanie tekstu.

Jeśli bowiem nie było tu tekstu Twojego ulubieńca, mogą być ku temu dwa powody. Po pierwsze - oczywiście - dany artysta mógł po prostu nie chcieć wziąć udziału w "Raperzy czytają". Zazwyczaj dotyczy to osób, które po prostu na moje zapytanie nie odpowiadały, choć zdarzali się i tacy, otwarcie przyznający, że w kwestiach książek nie mają zbyt wiele do powiedzenia. Nigdy natomiast nie otrzymałem wprost odpowiedzi odmownej, kwitowanej po prostu: "bo nie".

Drugim powodem, może być natomiast fakt, że nie każdy chętny do wzięcia udziału w akcji raper, ostatecznie swój tekst podesłał. Ja jednak nigdy obrażony nie jestem. Rozumiem, że trudno bywa z czasem wolnym, innym razem zaś zawodzi pamięć. Ja sam zapomniałem kiedyś o tekście jednego rapera, który przez moje zapominalstwo ostatecznie pojawił się jakieś dwa później po planowanej premierze.

Ogromnym sukcesem jest natomiast fakt, iż udało się do akcji ściągnąć raperów z naprawdę wielu różnych sfer rapgry. Byli tu już mainstreamowcy, byli królowie podziemia, byli też dla większości ludzie zupełnie nieznani. Pojawiło się wiele osób, będących związanymi z akcjami Popkillera i Aptaunu, mającymi promować nowe twarze na scenie. Dostałem również materiał od trzech zawodników z zagranicy: Stany reprezentowali Boho Fau oraz Hex One, gościem z Nowej Zelandii był natomiast RaizaBiza. Mam nadzieję, że podczas drugiej pięćdziesiątki "Raperzy czytają", również będę miał okazję nawiązać współpracę z zawodnikami spoza Polski.

Na drugi półmetek akcji życzę zaś sobie i Wam, by pojawiło się tutaj jak najwięcej naszych wspólnych idoli muzycznych. Pamiętajcie również, że warto podrzucać mi ksywki zawodników, których chcielibyście widzieć w "Raperzy czytają". Możecie to robić w komentarzach na blogu, na Facebooku lub też podsyłać mi informacje drogą mailową.

Końcówkę tego postu uwieńczmy zaś zestawieniem dziesięciu najczęściej czytanych odcinków "Raperzy czytają". Enjoy & get inspired!


Źródło: Flickr.com

0 komentarze: