Raperzy czytają #48 - Dżejpa

Gościem czterdziestego ósmego odcinka "Raperzy czytają" jest urodzony w Kołobrzegu, reprezentant sceny wrocławskiej. Nagrywa od roku 2007 i na koncie swoim ma między innymi solowe EP, jak i projekty z dwoma innymi raperami - Esdeką ze Słubic i Jankesem. Ostatnio wypuścił on zaś zupełnie nowy krążek, zatytułowany "Horyzont spod daszka". Promują go dwa klipy: jeden do kawałka "Miłość do bitwa", drugi do "Po horyzont". Płytę można wciąż nabywać na oficjalnej stronie rapera.

Co zaś Dżejpa ma do powiedzenia na temat książek?

Siema! Nie jestem pewien, czy aby na pewno jestem adekwatna osobą do wzięcia udziału w tej inicjatywie, ze względu na to, że jak czytam, to przeważnie poezję i to ciężką i zrytą, którą można interpretować na swój sposób w odniesieniu do tego, co się przeżywa. Jednak jestem zapalczywym humanistą od początków liceum, gdzie musiałem czytać każdą lekturę, bez wyjątku, bo później był przypał z rygorystyczną wychowawczynią (za to dzisiaj wiele jej zawdzięczam).

Od dłuższego czasu jestem fanem wierszy tragicznie zmarłego wrocławskiego poety i prozaika Rafała Wojaczka. To dosyć zapomniana postać, bardzo związana z Wrocławiem. Polecam zapoznać się z jego twórczością, która niewątpliwie mega inspiruje w rozkminianiu i pisaniu, choć czasem, jak wspomniałem powyżej, jest trudna i przesiąknięta smutkiem.

Jeśli chodzi o książki, jakiś czas temu przeczytałem opartą na autentycznych faktach, autorską książkę Michała Pauliego, "12x śmierć", w której bohater opowiada o swoich przeżyciach w egzotycznej Tajlandii, gdzie nieświadomie dał się wplątać w przemyt narkotyków i trafił do jednego z najgorszych tamtejszych więzień. Tam - delikatnie mówiąc - "nie ma lekko" i został na dodatek skazany na karę 12 razy śmierć. Polecam.

Nie będę też powielać zapewne innych raperzyn, którzy pewnie są fanami Michaiła Bułhakowa i jego książki "Mistrz i Małgorzata" - przeczytałem ją ze 3 razy i nie wiem czy nie podejmę się ponownie jej przeczytać, bo mega rozwija wyobraźnię.

Poza tym uskuteczniam książki historyczne, które w wiadomy sposób uświadamiają mnie w mojej pasji, dlatego wciąż odkrywam nowe fakty w historii bluesa czy jazzu. A jak wiemy, te gatunki muzyczne miały ogromny wpływ na ewoluowanie hip-hopu i tworzenie współczesnych artystów. 

Podsumowując, jestem artystą, który więcej czerpie inspiracji ze słuchania (tutaj także poezji) niż z czytania, ale zdarza mi się również czytać - z tym, że dość specyficzne książki. Wpadajcie na moją oficjalną stronę www.dzejpa.pl, zachęcam do zakupienia płytki.

Pozdrawiam, Dżejpa Wariat.

PS. Jeśli podoba Ci się akcja "Raperzy czytają", zalajkuj facebookowy fanpage bloga, by być na bieżąco z jej następnymi odcinkami oraz resztą notek.

0 komentarze: